Мар'їнська районна державна адміністрація

Мар'їнська районна державна адміністрація

Управління соціального захисту населення Мар’їнської райдержадміністрації надає відповіді на актуальні питання

ПРАВО ОФОРМИТИ СУБСИДІЮ НЕ НА ВСІХ ЗАРЕЄСТРОВАНИХ, А ФАКТИЧНО ПРОЖИВАЮЧИХ В ПОМЕШКАННІ ОСІБ – ЗАЛИШИЛОСЯ

Право оформити субсидію не на всіх зареєстрованих, а фактично проживаючих в помешканні осіб, з 1 травня 2018 року збереглося. Держава йде назустріч родинам, в яких прописані повнолітні діти, але вже багато років не проживають з батьками, і пропонує доходи тих, хто прописаний, але фактично не проживає у помешканні, не враховувати під час розрахунку розміру субсидії. У такому випадку мешканець квартири при оформленні субсидії, в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть із заявником, зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Якщо, для прикладу, в помешканні прописана повнолітня одружена донька, то в Декларації, у розділі II, потрібно відобразити і її сім’ю також –  чоловіка та дітей, навіть якщо вони прописані за іншою адресою.

Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на Комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі, підкресливши відповідні слова. А також обов’язково надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (довідка з місця роботи в іншому місці, довідка про навчання в іншому місті, про перебування на лікуванні тощо). На підставі цієї заяви управління соціального захисту населення райдержадміністрації спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора, який у свою чергу складає акт обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Далі управління соціального захисту населення райдержадміністрації готує подання на Комісію, а остання приймає рішення: призначити субсидію, наприклад, не на п’ять чоловік, а, на трьох.

Прийняте рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з трьох замість п’яти членів родини.

ДОХОДИ ОФІЦІЙНО РОЗЛУЧЕНОЇ СІМ’Ї СУМУЮТЬСЯ?

Якщо подружжя розлучене і немає неповнолітніх дітей, то ні чоловік, ні дружина не повинні відображати в декларації своїх «колишніх», які зареєстровані і проживають окремо. Однак, якщо сім’я розлучена, але є неповнолітні діти, в декларації потрібно відобразити маму чи тата дитини (в залежності від того з ким проживає дитина). Одночасно слід звернутися до Комісії з питань призначення житлових субсидій, щоб  доходи того з батьків, що не зареєстрован(ий/а) та не проживає разом з дитиною, не включалися до сукупного доходу домогосподарства. Разом із завою  необхідно надати також документ (довідка з ЖЕКу, міської/сільської ради/військово-цивільної адміністрації), що дитина проживає із заявником.

БЕЗРОБІТНІ МАЮТЬ ПРАВО НА СУБСИДІЮ ЗА ПЕВНИХ ОБСТАВИН

Безробітні й надалі можуть отримати від держави допомогу у сплаті комунальних послуг, зокрема для тих, хто не стоїть на обліку в центрі зайнятості, запропоновано два варіанти:

  1.  Чесно декларувати свої доходи, отримані за кордоном чи в тіньовому секторі економіки та сплачувати страхові внески до Пенсійного фонду.
  2.  Або управління соціальногозахисту населення райдержадміністрації автоматично рахуватиме таким особам працездатного віку у дохід три прожиткові мінімуми (на 01.05.2018 року – це 1762*3 = 5286, а з 01.07.2018 – це 1841*3 = 5523) + необхідно буде сплатити єдиний соціальний внесок за три місяці у розмірі, що не менший ніж мінімальний (при мінімальній заробітній платі 3723 грн. – це 819,06*3=2457,18 грн). Якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, в розрахунок сукупного доходу такого домогосподарства включається середньомісячний дохід таких осіб у наступному розмірі:

– половини одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи – у разі, коли такі особи протягом цього періоду перебували на строковій військовій службі;

– одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи – у разі, коли такі особи протягом цього періоду навчалися за денною формою навчання у закладах середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладах, закладах вищої освіти або зареєстровані у службі зайнятості як такі, що шукають роботу, і в цей період навчалися в центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості;

– одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи – в окремих випадках за рішенням Комісії у разі, коли такі особи перебувають у складних життєвих обставинах;

– фактично отриманих такими особами доходів – у разі, коли такі особи протягом цього періоду отримували хоча б один із таких видів доходу, як пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомогу по безробіттю;

– фактично отриманих такими особами доходів – у разі, коли такі доходи протягом цього періоду отримувала особа, яка станом на кінець такого періоду не досягла 18-річного віку.

У СУБСИДІЇ ВІДМОВЛЯЮТЬ ОДНОМОМЕНТНО ОСОБАМ, ЩО ПЕРЕБУВАЛИ ЗА КОРДОНОМ БІЛЬШ НІЖ 60 ДНІВ

Звертаємо увагу на те, що «усна» відмова працівника управління соціального захисту населення райдержадміністрації є незаконною.

Згідно із законом «Про звернення громадян» управління соціального захисту населення райдержадміністрації приймає оформлену заяву і декларацію і лише після їх офіційного розгляду письмово повідомляє заявника про призначення/відмову субсидії.

Зазначаємо, що сам факт перебування за кордоном не є підставою відмовляти у субсидії якщо особа:

– отримує в Україні пенсію чи інші офіційні доходи, такі як стипендія, допомога при народженні дитини;

– перебуває на лікуванні, навчанні чи у відрядженні;

– декларує в Україні доходи і сплачує ЄСВ.

До останнього випадку відносяться заробітчани, які вправі задекларувати в Україні свої заробітки, сплатити ЄСВ і на основі цього отримати субсидію.

ДОХІД МЕНШЕ «МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРПЛАТИ» – СУБСИДІЮ МОЖНА ОТРИМАТИ ЗА РІШЕННЯМ КОМІСІЇ

Після змін порядку нарахування субсидій у травні 2018 року, деякі люди отримали відмову в призначенні субсидії у зв’язку з офіційним доходом менше мінімальної зарплати. У цій ситуації опинилися ті хто працює, наприклад, на половину окладу або сім’ї в яких жінка знаходиться у декретній відпустці, а у чоловік отримує мінімальну зарплату.

У цьому випадку, отримавши відмову в призначені субсидії від управління соціального захисту населення райдержадміністрації з вказаною причиною «Дохід менше мінімальної зарплати, не сплачено ЄСВ»  громадяни мають право письмово завернуться до Комісії з проханням розглянути окремо випадок, який склався у них, надавши довідки про доходи та отриману відмову в призначенні  субсидії. Після розгляду окремої ситуації громадян та здійснення обстеження жилово-побутових умов з складанням відповідного акту, Комісією може бути прийняте рішення про призначення субсидії.

ТРАНСПОРТНИЙ ПРИЧІП ВІКОМ МЕНШЕ 5 РОКІВ – АВТОМАТИЧНА ВІДМОВА В ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ

Слід зазначити, що на субсидію впливає не сам факт наявності транспортного причепа, а його вартість. Адже він може коштувати як 4 тис. грн., так і 154 тис грн. для вантажного автомобілю, наприклад.

Тому власникам таких транспортних засобів варто подавати звернення на розгляд Комісії з питань призначення житлових субсидій, додавши відповідні документи про вартість купленого причепу.

ДО ЗАГАЛЬНОЇ ПЛОЩІ БУДИНКУ ВХОДЯТЬ ГАРАЖІ, БАЛКОНИ, ТЕРАСИ ТА САРАЇ

Після змін правил нарахування субсидій у травні 2018 року, з’явилося обмеження в призначенні субсидій відповідно до площі житла. Для приватного будинку — це 200 м2, для квартири — 120 м2. Плутанина найчастіше виникає в приватних будинках, де в технічній документації вказується площа усіх підсобних та господарських приміщень. Пам’ятайте, що субсидія призначається за умови, якщо в техпаспорті на будинок зазначена площа  складає до 200 м2. Тобто це є сумарна площа усіх житлових, опалювальних, неопалювальних та підсобних приміщень, а значить враховуються тераси, лоджії, бані та сауни, а також цокольні поверхи та підвали.

ДЕРЖАВНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ІНСПЕКТОР ЗВЕРНЕ УВАГУ НА ТЕХНІКУ І МЕБЛІ

Державний соціальний інспектор здійснюючи огляд житлово-побутових умов заявника на призначення субсидії складає відповідний акт за змістом якого й приймає рішення Комісія.

Звертаємо увагу на те, що під час візиту до заявника, який бажає отримати субсидію, державний соціальний інспектор обов’язково зверне увагу, наприклад, на дорогу побутову техніку, нові меблі чи ремонт у оселі та зафіксує у акті. Якщо на розгляд Комісії не буде надано поважних доказових матеріалів з приводу зафіксованого, тобто, наприклад, наявність чеків, що нову кухню за 65 тис. грн заявник придбав три роки потому або ремонт в будинку обійшовся  в цьому році менше ніж 50 тис. грн., – то в призначені субсидії заявнику буде відмовлено.

ПІДПРИЄМЦІ МОЖУТЬ ОТРИМУВАТИ СУБСИДІЮ

Якщо раніше приватні підприємці не входили в групу споживачів, які можуть розраховувати на субсидію, то тепер це стало можливо, але тільки якщо вони платять єдиний податок.

Дохід таких підприємців буде вважатися в залежності від групи, по якій вони платять податок. Так, для платників податку першої групи щомісячні доходи будуть вказуватися як один прожитковий мінімум, тобто 1841 грн; для платників другої групи – як два, 3682 грн, і третій – 5523 грн. При цьому дані числа – константи і не залежать від реального прибутку в тому чи іншому місяці.

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА НЕ НАДАЄ РЕКВІЗИТІВ ДЛЯ СПЛАТИ ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ (ЄСВ)

Звертаємо увагу громадян на те, що Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» передбачено право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. При цьому фахівці Державної фіскальної служби зобов’язані, за зверненням громадян, надати їм реквізити для сплати єдиного соціального внеску.

Для призначення субсидії ЄСВ має бути сплачено не менше ніж за три місяці періоду, за яких беруться доходи для розрахунку розміру субсидії. Тобто ЄСВ має бути сплаченим двічі – для «літньої» субсидії окремо, для «зимової» – окремо.

Сплата ЄСВ відображається у базі даних Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду і цей період зараховується громадянам до страхового стажу.

ЧИ ПОТРІБНО СПЛАЧУВАТИ СВІЙ ОБОВ’ЯЗКОВИЙ ПЛАТІЖ У РАЗІ ЯКЩО ВОДА ЧИ ГАЗ НЕ ВИКОРИСТОВУВАЛИСЯ?

Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на  оплату  житлово-комунальних  послуг, з 1 травня 2018 року зобов’язані  щомісячно сплачувати обов’язкову частку платежу, навіть у разі якщо на особовому рахунку є зекономлена субсидія. Проте субсидіанти й надалі мають право використовувати зекономлену суму субсидії у наступних місяцях на оплату послуг, спожитих понад соціальні нормативи.

ЯКЩО ПОДАРУВАТИ КВАРТИРУ ЧИ ВТРАЧАЄТЬСЯ СУБСИДІЯ?

Якщо громадянин подарував або передав те чи інше майно у спадок, він не позбавляється субсидії. Проте допомогу вже не зможе отримати той, хто отримав такий дарунок чи успадкував якщо його оціночна вартість перевищує 50 тис. гривень.

Однак і тут залишаються виключення, які зможе опрацювати виключно Комісія з питань призначення житлових субсидій.

Також наявність у власності двох житлових приміщень не впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно. Наприклад, якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується не тільки вартість всієї покупки, але й сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Виключенням також є і медичні послуги. Якщо людина оплатила операцію і сума перевищила 50 тис.грн. – це не позбавляє її права на субсидію.

За більше детальнішою інформацією просимо звертатись до управління соціального захисту населення райдержадміністрації за адресою: м. Мар’їнка, вул. Каштанова, 2 та м. Курахове, проспект Соборний, 4 (15 каб.) або за телефоном: 066-808-27-24.